Twórca marki Tommy Hilfiger przyszedł na świat w Elmirze, w irlandzkiej rodzinie, w 1951 roku, jako jeden dziewięciorga dzieci. Rodzicom sprawiał problemy wychowawcze, nie chciał się uczyć i w rezultacie nie skończył liceum, a rodzice wyrzucili go z domu.
Żeby się utrzymać zaczął zarabiać, ciągle marząc o karierze projektanta. Już podczas nauki w liceum pracował jako sprzedawca. Teraz jeździł do Nowego Jorku, gdzie kupował jeansy, sam je przerabiał według własnych wizji i sprzedawał w rodzinnym Bufallo. Wkrótce otworzył sieć sklepów The People’s Place, ale po 7 latach lokalny sklepik zbankrutował. Tommy miał wtedy zaledwie 25 lat. Uparty, młody człowiek wraz z żoną pojechał do Nowego Jorku, by przebywać bliżej świata mody. Miał ambitne plany. Nie chciał zostać asystentem Calvina Kleina czy Perry’ego Ellisa, sam chciał stworzyć własną, oryginalną markę. Początkowo więc zajął się projektowaniem spodni jeansowych dla własnej sieci sklepów w N. Jorku.
Już jako 33-latek otworzył własną działalność pod szyldem Tommy Hillfiger. W roku 1984 wprowadza na rynek kolekcję męskich ubrań, które samodzielnie zaprojektował. Jedenaście lat później, w 1995 r. zdolny projektant – samouk został doceniony przez Radę Projektantów Mody Ameryki i przyznano mu tytuł Projektanta Roku.
Od 1992 roku firma ma status spółki akcyjnej. Lata 90-te to stałe poszerzanie jej oferty.Teraz marka Tommy Hillfiger to nie tylko dżinsy i odzież, ale także obuwie, stroje dla kobiet, biżuteria, okulary a nawet perfumy i artykuły dekoracji wnętrz. W r.2004 firma zatrudniała już 5,5 tysiąca pracowników i osiągała wpływy roczne około 2 mld dolarów.
Tommy wykorzystał skuteczny chwyt marketingowy, aby utrzymać się na topie. Zaczął ubierać gwiazdy. Wystarczy tu wymienić chociażby Leonardo di Caprio, Michaela Jacksona czy Mariah Carey. Jego historia pokazuje, jak wiele można osiągnąć, gdy ma się jasno sprecyzowany cel i wie, do czego chce się dążyć.

Obuwie i torby Tommy Hilifger dostępne w Galeriimarek.pl

0 Komentarze

Przeczytaj poprzedni wpis:
Lacoste

Mały, zielony aligator na koszulkach, butach albo czapkach to znak rozpoznawczy firmy uznanej przez konsumentów na całym świecie. Francuska firma LACOSTE od...

Zamknij