Mały, zielony aligator na koszulkach, butach albo czapkach to znak rozpoznawczy firmy uznanej przez konsumentów na całym świecie. Francuska firma LACOSTE od dawna kojarzy się nam z całą gamą różnorodnych ubrań sportowych lub casualowych. Zielone logo należy do tych najbardziej rozpoznawalnych, spośród światowych marek.
W roku 1933 francuski tenisista Rene Lacoste oraz Andre Gillier założyli firmę, której historia powstania logo ma dwie wersje. Według pierwszej z nich, Rene na korcie walczył zajadle niczym aligator, więc tak ochrzciła go publiczność. Istnieje także druga wersja odnosząca się do wizerunku drapieżnego krokodyla, który miał zapisać się na zawsze jako wizerunek firmy Lacoste. Tenisista nosił torbę ze skóry aligatora, stąd prasa nadała mu przezwisko „aligator”. Torba była wygraną w zakładzie z kapitanem drużyny Pucharu Świata.
Przydomek w każdym razie spodobał się Rene i chętnie zaakceptował go, czyniąc logo swojej firmy. Najpierw rysowano wizerunek krokodylka, potem haftowano go. 
W latach osiemdziesiątych marka Lacoste kojarzyła się z modą sportową – pastelowe kolory obcisłych spodni i koszulek znakomicie pasowały do trendów panujących w ówczesnej modzie. Dziesięć lat później weekendowo – sportowy styl tej marki idealnie wpasował się w nieco kiczowate klimaty obowiązujące wtedy na rynku odzieżowym. Tureckie wzorzyste swetry nie różniły się zbytnio z wyglądu od ówczesnych markowych z Lacosty.
Obecnie obserwuje się renesans francuskiej marki Lacoste – w zakresie kolorystki oraz krojów dokonuje się wciąż aktualnych poprawek, które uwzględniają panujące trendy w modzie. Logo firmy kojarzy się zarówno z wysoką jakością i trwałością wyrobów, jak i potęgą, siłą. Na tę potęgę marki pracują setki ludzi na całym świecie, aby kojarzyła się odbiorcom z dużą wygodą i komfortem użytkowania. Wysoka jakość materiałów gwarantuje zawsze długą trwałość odzieży. Zresztą Lacoste to także ekskluzywne perfumy oraz zegarki, czy casualowe albosportowe obuwie.

0 Komentarze

Przeczytaj poprzedni wpis:
Ecco

Nowoczesne rozwiązania stosowane w branży obuwniczej oraz uznane standardy były priorytetami założyciela przedsiębiorstwa Ecco, Karla Toosbuy. Duński przedsiębiorca od samego początku...

Zamknij