Był rok 1977, kiedy czterej algierscy bracia przybyli z Francji do Kalifornii w Stanach Zjednoczonych. Zauroczeni rzeczywistością, jaką zastali w Los Angeles, Georges, Armand, Paul i Maurice Marciano, postanowili zostać tam na zawsze, a darem dla tamtejszych była oryginalna marka odzieżowa, która dziś rozpoznawalna jest na całym świecie pod nazwą Guess. Jak to się zaczęło i jakie są produkty brandu?

Gorący Dziki Zachód

Rodzina Marciano już wcześniej prowadziła swój biznes we Francji, jednak zaostrzająca się tam sytuacja polityczna skłoniła ich do przeniesienia się za ocean. W 1981 roku postanowili otworzyć markę odzieżową, której pierwsze projekty nawiązywały do stylu Dzikiego Zachodu. Na początku były to jedynie wyjątkowe ubrania. Wyjątkowe, bo niełatwym jest połączeniem francuskiego, klasycznego szyku z typowo amerykańskim luzem. I choć trudno w to uwierzyć, ten oryginalny zestaw cech naprawdę się przyjął. Jednak prawdziwa popularność przyszła trochę później za sprawą fantastycznych dżinsów z trzema suwakami o nazwie Marylin. Dżinsowe spodnie do dziś są jednym z flagowych projektów marki. To właśnie one w połączeniu ze świetnym marketingowcem przyciągnęły do brandu takie osobistości ze świata show biznesu, jak Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Drew Barymore, Alessandra Ambrosio czy Paris Hilton. Z taką reklamą bracia Marciano byli skazani na sukces.

Jak bracia Marciano podbili świat mody

Po sukcesie dżinsów przyszedł czas na rozwój marki. Poza odzieżą zaczęły pojawiać się akcesoria Guess, a także ich pierwsze modele butów. Te drugie są dziś jednym z najprężniej działających sektorów firmy, która, co ciekawe, do dziś pozostaje pod kierownictwem rodziny Marciano, jednak teraz w aż czterdziestu krajach na całym świecie. Jeśli chodzi o obuwie Guess, to postawiono na pełną różnorodność. Z ich metką możemy kupić zarówno eleganckie szpilki, jak i casualowe sandałki czy botki, a nawet modne ostatnio sneakersy. Czym się wyróżniają? Przede wszystkim charakterystyczną stylistyką. Projekty są bardzo wyraziste, duża część obuwia Guess nawiązuje do stylu rockowego, co sprawia, że z chęcią noszą je odważne dziewczyny. Po drugie jakość wykonania, która od razu rzuca się w oczy – naturalna skóra lub zamsz, a do tego stabilne, wytrzymałe podeszwy. Czego chcieć więcej?

Guess jest dowodem na to, że rodzinny biznes może funkcjonować z ogromnym sukcesem przez długie lata, jeśli tylko ma rzecz najważniejszą – unikalny produkt. Bracia Marciano go mają!