Nowoczesne rozwiązania stosowane w branży obuwniczej oraz uznane standardy były priorytetami założyciela przedsiębiorstwa Ecco, Karla Toosbuy. Duński przedsiębiorca od samego początku powstania firmy, czyli 1963 stawiał na jakość perfekcję wykonania butów, aby użytkownicy bez względu na wiek cieszyli się wysoką trwałością i wygodą użytkowanego obuwia.
Już trzy lata po otwarciu firmy doceniono innowacyjne produkty pochodzące z fabryki obuwia Ecco. W Norwegii, Danii oraz Szwecji sprzedawano je z powodzeniem, a tempo produkcji wzrastało – po 7 latach istnienia z taśmy produkcyjnej schodziło już 2800 par butów dziennie! Niedługo potem obuwie Ecco trafia już na rynki międzynarodowe.
W Brazylii w 1974 uruchomiono produkcję cholewek. W ciągu roku sprzedano aż 8 milionów par bestsellerowego modelu ECCO –JOKE.
Rok 1978 to wejście marki ECCO na rynki wraz z logo, które zostanie zapamiętane przez zadowolonych klientów na długo. W tym czasie eksport przekracza już 55% swoich wyrobów.
Wciąż modernizuje się linie produkcyjne, opracowuje w laboratoriach nowe technologie, aby w jeszcze większy stopniu zaspokoić wymagania każdego klienta.
Innowacyjna linia produkcyjna DESMA, powstała w roku 1980, pozwala na wyprodukowanie unowocześnionego modelu obuwia JOKE i rozpoczęcie produkcji SOFT. Współpraca z międzynarodowym koncernem Achilles w 1983 przynosi otwarcie się na rynek japoński. W następnym roku firma ECCO otwiera zakłady produkcyjne Portugalii, a w 1990 wchodzi na rynek amerykański.
Rok później powstaje spółka ECCO Indonesia. Równocześnie firma zostaje mianowana dostawcą na Dwór Duński, co przysporzy jej dodatkowo prestiżu. Dzięki budowanemu przez lata wizerunkowi i wysokiej jakości obuwia klienci są niezmiennie zainteresowani jego zakupem.
Rok 1992 przynosi otwarcie produkcji butów outdoorowych, chętnie kupowanych przez osoby aktywnie spędzające czas. Powstają nowe spółki, trwa rozbudowa zaplecza firmy. W 1995 r. firma ECCO zdobywa w USA nagrodę Firma Roku, co jednoznacznie podkreśla jej dotychczasowy prestiż. W roku 2004 umiera właściciel, a nadzór nad nią przejmuje jego córka Hanni Toosbuy Kasprzak.

0 Komentarze

Przeczytaj poprzedni wpis:
Timberland

Ma 40 lat i jest w sile wieku. Niezastąpiony przyjaciel podczas trudnych wypraw. Daje Ci poczucie bezpieczeństwa w sytuacjach, kiedy...

Zamknij